Spreekuren

De praktijk van Mw. van Heusden is overgenomen door Co-Med Zorg. Er verandert voorlopig niets voor u als patiënt.

Spreekuren

We maken tegenwoordig gebruik van de WebApp. U kunt zonder in te loggen een afspraak maken voor het reguliere en het snelconsult spreekuur. Wij vragen U voor de belangrijk minder dringende klachten een afspraak te maken bij de snelconsult optie.
.
Om het spreekuur goed te kunnen regelen vraagt de assistente naar de reden van uw komst. De assistente kan ook zelfstandig adviezen geven. Deze adviezen worden vastgelegd in uw dossier en gedeclareerd volgens de richtlijnen van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV). De assistente is, net als de huisarts, verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
.
De telefoon wordt veel gebruikt en kan wel eens bezet zijn. Wij vragen uw begrip hiervoor. U helpt de assistente door de gesprekken kort te houden.

Meer tijd nodig ?

Voor een afspraak bij uw huisarts wordt in principe 10 minuten gereserveerd. Dit is bedoeld voor één klacht en één persoon. Komt u met meer personen tegelijk, of heeft u meer dan één klacht of vraag, maakt u dan een dubbele afspraak.

Huisbezoek

Huisbezoek kunt u aanvragen tot 11.00 uur.
.
Houdt u er rekening mee dat op de praktijk de mogelijkheden van onderzoek en behandeling groter zijn?
.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Spoedgevallen

Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!.
.
Heeft u acuut dringende hulp nodig, dan kunt u ons tijdens kantooruren bereiken op het noodnummer:
.
T: 0223-521363 keuze 1

Avond-, Nacht- En Weekenddienst (ANW)

Spoedgevallen: 088-1003000 keuze 1
Maandag tot vrijdag van 8.00-17.00 uur
.
Afspraken maken:
088-1003000 keuze 3 (liefst via de WebApp)
Maandag tot vrijdag van 8.00-11.00 uur
.
Medicijnen bestellen: 088-1003000
 keuze 2
24 uur per dag
.
Overig: 0223-533418 KEUZE 3
.
Maandag tot vrijdag van 8.00-17.00 uur
Huisartsenpost uitsluitend voor
spoedeisende hulp in de avond / nacht
en weekend: 0224-224040

Praktische informatie

De praktijk is gevestigd op de begane grond in een mulitfunctioneel pand. Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich in dit gebouw o.a. een diëtiste en een logopediepraktijk.

Inschrijven als nieuwe patiënt

De praktijk kenmerkt zich door een gemiddelde patiëntenpopulatie. Inwoners uit Breezand en Anna Paulowna kunnen zich inschrijven. Via de WebApp op de Homepage (patiënten portaal kunt u zich aanmelden)

Urine onderzoek en oorsmeer verwijderen

 

.
Oorsmeer
.

 

Een verstopt oor wordt dikwijls veroorzaakt door oorsmeer dat bij het schoonmaken van het oor met behulp van een wattenstaafje naar binnen geduwd wordt en daar een propje is gaan vormen. Met een sodaoplossing kan men het oorsmeer echter weer snel week maken en op die manier eenvoudig uit de gehoorgang van het oor spoelen.

Hiervoor vult men een limonadeglas met water (dit hoeft geen gekookt water te zijn) en lost daarin een theelepel soda op. Het spoelen doet men het beste met behulp van een pipetje (of indien dit niet voor handen is met een theelepeltje) en laat kleine druppeltjes van de oplossing in het verstopte oor vallen. De oplossing dient ongeveer een minuut in het oor te blijven zitten om dit er vervolgens uit te laten lopen. Dit moet men meerdere malen op een dag herhalen voor een goed resultaat. Maar heeft dit spoelen na ongeveer een week geen verlichting gebracht maakt dan een afspraak bij de assistente om het oor te laten rienigen.

 

 

 

Herhaalmedicatie

U kunt op drie manieren uw herhaalmedicijnen aanvragen:
.

  1. Telefonisch via de herhaalreceptenlijn: 088-1003000 keuze 2 Dit kan 24 uur per dag;
    .
  2. U kunt uw lege verpakking op de praktijk inleveren bij de assistente;
    .
  3. U mag de aanvraag voor medicijnen bestellen via de WebApp. Hiervoor dient u zich te registeren bij de assistente. Zij meldt u aan zodat u inzage krijgt in uw actief chronische medicatie die u vervolgens kunt bestellen via een muisklik.

Doktersassistente

U kunt bij de assistente verder terecht voor:

  • Herhaalrecepten
  • Het meten van de bloeddruk
  • Aanstippen van wratten
  • Het verbinden van wonden
  • Oren uitspuiten, verwijderen oorsmeer
  • Hechtingen verwijderen
  • Zwangerschapstest alleen op medisch indicatie
  • Urine onderzoek, urine monster opvangen
  • Suiker- en Hb-controle
  • Uitstrijkjes maken (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
  • Vaccinaties
  • Zwachtelen en tapen
  • Verstrekken van informatiefolders

Maak hiervoor telefonisch een afspraak.

Urine
.
Een verstopt oor wordt dikwijls veroorzaakt door oorsmeer dat bij het schoonmaken van het oor met behulp van een wattenstaafje naar binnen geduwd wordt en daar een propje is gaan vormen. Met een sodaoplossing kan men het oorsmeer echter weer snel week maken en op die manier eenvoudig uit de gehoorgang van het oor spoelen.
.
Hiervoor vult men een limonadeglas met water (dit hoeft geen gekookt water te zijn) en lost daarin een theelepel soda op. Het spoelen doet men het beste met behulp van een pipetje (of indien dit niet voor handen is met een theelepeltje) en laat kleine druppeltjes van de oplossing in het verstopte oor vallen. De oplossing dient ongeveer een minuut in het oor te blijven zitten om dit er vervolgens uit te laten lopen. Dit moet men meerdere malen op een dag herhalen voor een goed resultaat. Maar heeft dit spoelen na ongeveer een week geen verlichting gebracht maakt dan een afspraak bij de assistente om het oor te laten rienigen.

Klachtenprocedure

Als huisartsenpraktijk willen wij ons werk graag zo professioneel mogelijk uitvoeren en vinden wij het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk kan het voorkomen dat u geen goed gevoel heeft over het contact met onze praktijk. Zo vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of heeft u de praktijk niet goed kunnen bereiken. Wij willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en wij ervan kunnen leren.
.
U kunt uw klacht of opmerking indienen door zich rechtstreeks tot een van onze medewerkers te wenden. Eén van onze medewerkers neemt uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

Op reis? Kijk op Reisprik.nl

Reisprik is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Opgericht in 2009 bestaat het netwerk ondertussen uit meer dan 90 praktijken verspreid over heel Nederland. Van de bij Reisprik aangesloten praktijken mag u kwaliteit en service verwachten. Zo kunt u via internet uw afspraak maken, kunt u snel terecht en wordt u vakkundig geadviseerd. Ook bij terugkomst kunt u bij vragen rekenen op ondersteuning. Kijk voor meer informatie op www.reisprik.nl

Rijbewijskeuring

Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk. De keuring wordt uitgevoerd door een andere arts dan uw eigen huisarts. U dient de voorzijde van het keuringsformulier vooraf in te vullen en te ondertekenen en een urinemonster mee te nemen naar de keuring.

De kosten van een rijbewijskeuring zijn € 38,20 (korter dan 15 minuten) of € 76,40 (langer dan 15 minuten).